Хімічні технології та інженерія
Повна назва ЗВО та інституту/факультету |
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»/ Хіміко-технологічний факультет |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу |
Ступінь вищої освіти – доктор філософії Освітня кваліфікація – доктор філософії з хімічних технологій та інженерії |
Офіційна назва освітньої програми |
Хімічні технології та інженерія |
Тип диплому та обсяг освітньої програми |
Диплом доктора філософії, Обсяг освітньої складової освітньо-наукової програми підготовки доктора філософії становить 60 кредитів ЄКТС, термін підготовки 4 роки. Наукова складова передбачає проведення власного наукового дослідження та оформлення його результатів у вигляді дисертації. |
Наявність акредитації |
акредитується вперше, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, 2021р. |
Цикл/рівень ВО |
НРК України – 8 рівень QF-EHEA – третій цикл ЕQF-LLL – 8 рівень |
Передумови |
Наявність ступеня магістра |
Мова(и) викладання |
Українська |
Термін дії освітньої програми |
До наступного акредитації |
Інтернет-адреса постійного розміщення освітньої програми |
https://osvita.kpi.ua/ розділ «Освітні програми» http://xtf.kpi.ua/ розділ «Навчання→Освітні програми→Третій рівень (доктора філософії)» https://osvita.kpi.ua/ розділ «Освітні програми» http://xtf.kpi.ua/ розділ «Навчання→Освітні програми→Третій рівень (доктора філософії)» (http://xtf.kpi.ua/index.php/uk/menu-education-ua/menu-educational-programs-ua/menu-prog-third-level-phd-ua ) |
Підготувати конкурентоспроможних професіоналів, які володіють:
Мета освітньої програми відповідає стратегії розвитку КПІ ім. Ігоря Сікорського на 2020- 2025 роки. |
Предметна область |
Об’єкт діяльності: хіміко-технологічні процеси, пристрої та засоби, які задіяні у виробництві речовин і матеріалів. Цілі навчання – застосовуючи підходи дуальної освіти, науково-дослідну та педагогічну практики, підготувати конкурентоспроможних професіоналів з хімічних технологій та інженерії, здатних:
Теоретичний зміст предметної області: комплекс фундаментальних та прикладних знань, принципів, концепцій та понять з хімічних технологій та інженерії, зокрема, хімічних/електрохімічних технологій водоочищення, отримання неорганічних і органічних речовин, наноструктурованих, композиційних, керамічних, синтетичних та рослинних полімерних матеріалів, косметичних продуктів, харчових добавок. Методи, методики та технології:
|
Орієнтація освітньої програми |
Освітньо-наукова |
Основний фокус освітньої програми |
Продукування нових знань та ідей з хімічних технологій та інженерії як відповідь на виклики сьогодення. Ключові слова: хімічні/ електрохімічні/ нано/ ресурсозберігаючі/ зелені технології та інженерія, функціональні, композиційні матеріали та покриття, переробка та утилізація відходів, водоочищення та водопідготовка, пристрої для моніторингу довкілля, рослинні екстракти, каталізатори. |
Особливості програми |
Підготовка конкурентоспроможних професіоналів з хімічних технологій та інженерії як науковця/викладача/інженера-технолога із залученням:
Науково-дослідна практика обсягом 20 кредитів ЄКТС, яка проводиться на першому році навчання. Участь здобувачів вищої освіти у наукових семінарах та конференціях за тематикою досліджень, стажування та проведення досліджень за міжнародними освітньо-науковими проєктами. Особливість (унікальність ОП): подвійна аспірантура з можливістю отримання диплому як українського, так і міжнародного зразка. |
Придатність до працевлаштування:
Випускники можуть займати посади згідно класифікатора професій ДК 003:2010 у наукових установах, університетах, закладах вищої освіти та займатися різними видами економічної діяльності на підприємствах різних форм власності.
Професійні назви робіт згідно з КП, ДК 003:2010
- 1237 Керівники науково-дослідних підрозділів та підрозділів з науково-технічної підготовки виробництва та інші керівники
- 2310 Викладачі університетів та вищих навчальних закладів;
- 2351.1 Наукові співробітники (методи навчання).
Подальше навчання:
Право на продовження освіти у докторантурі. Набуття додаткових кваліфікацій у системі післядипломної освіти
Викладання та навчання:
Проблемно-орієнтоване студентоцентроване навчання з набуттям компетентностей, необхідних для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі хімічних технологій та інженерії, яке включає лекції, практичні та семінарські заняття, лабораторні роботи, педагогічну та науково-дослідну практики, консультації та тренінги, самостійне навчання, виконання власних наукових досліджень як в університеті, так і під час стажування. Апробація результатів наукових досліджень на наукових семінарах та конференціях є обов’язковим і невід’ємним елементом навчання.
Оцінювання:
Оцінювання знань здобувачів вищої освіти здійснюється у відповідності до рейтингової системи оцінювання результатів навчання за усіма видами аудиторної та позааудиторної роботи (поточний, семестровий контроль); модульні контрольні роботи, індивідуальні завдання, тестування, заліки, усні та письмові екзамени, звіти про проходження практик, звіти щодо наукової діяльності двічі на рік.
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері дослідження, розробки хіміко-технологічних процесів та пристроїв, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.
ЗАГАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ (ЗК): |
||
ЗК 01 |
Здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу та оцінки сучасних наукових досягнень, генерування нових знань при вирішенні дослідницьких і практичних завдань. |
|
ЗК 02 |
Здатність розробляти проекти та управляти ними. |
|
ЗК 03 |
Здатність працювати в міжнародному контексті. |
|
ЗК 04 |
Здатність дотримуватись морально-етичних правил поведінки, етики досліджень, характерних для учасників академічного середовища, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях. |
|
ЗК 05 | Здатність проводити критичний аналіз, оцінку і синтез нових та складних ідей. | |
ФАХОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ (ФК): |
||
ФК 01 |
Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у хімічній технології та інженерії та дотичних до них міждисциплінарних напрямах хімічної та біоінженерії. |
|
ФК 02 |
Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у хімічній технології та інженерії та дотичних до них міждисциплінарних напрямах хімічної та біоінженерії. |
|
ФК 03 |
Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми в сфері хіміко-технологічних процесів та пристроїв, оцінювати та забезпечувати якість виконуваних досліджень. |
|
ФК 04 |
Здатність до розробки технологічних показників одержання і практичного застосування: нанорозмірних та наноструктурованих матеріалів, нових функціональних матеріалів. |
|
ФК 05 |
Вміння застосовувати набуту компетентність в практичній роботі і науково-педагогічній діяльності. |
|
ФК 06 |
Здатність розвивати та вдосконалювати свої здібності в галузі письмової наукової комунікації для написання, публікування та презентації у вигляді статей у фахових журналах та наукометричних виданнях. |
ПРН 01 |
Мати передові концептуальні та методологічні знання з хімічних технологій та інженерії і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій. |
ПРН 02 |
Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми галузі державною та іноземною мовами, кваліфіковано відображати результати досліджень у наукових публікаціях у провідних міжнародних наукових виданнях. |
ПРН 03 |
Планувати і виконувати експериментальні та/або теоретичні дослідження з хімічних технологій та інженерії та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми. |
ПРН 04 |
Глибоко розуміти загальні принципи та методи хімічних технологій та інженерії, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері хімічних процесів та пристроїв та у педагогічній практиці. |
ПРН 05 |
Розуміти загальні принципи та методи хімічного синтезу нанорозмірних та наноструктурованих матеріалів, нових функціональних матеріалів та застосувати їх в сучасних технологіях та інженерії. |
ПРН 06 |
Дотримуватись принципів лідерства та самоорганізації, відповідальності за самостійне виконання досліджень при реалізації комплексних наукових проєктів. |
ПРН 07 |
Знати основні засади академічної доброчесності у науковій і освітній (педагогічній) діяльності. |
ПРН 08 |
Мати навички з організації педагогічної діяльності, планування навчальних занять відповідно до навчального плану. |
ПРН 09 | Використовувати для обґрунтування висновків належні докази, зокрема, результати теоретичного аналізу, експериментальних досліджень і математичного та/або комп’ютерного моделювання, наявні літературні дані. |
ПРН 10 | Вміти застосовувати знання основ аналізу та синтезу в різних предметних областях, критичного осмислення й розв’язання науково-дослідних проблем. |
ПРН 11 | Розуміти філософські концепції наукового світогляду, роль науки, пояснювати її вплив на суспільні процеси, вміти формулювати і перевіряти гіпотези та ідеї. |
ПРН 12 | Знати методологію наукових досліджень у предметній області та сучасних методів планування та постановки експериментів. |
ПРН 13 | Дотримуватися правил академічної доброчесності. |
ПРН 14 | Вміти використовувати сучасні методи і технології наукової комунікації українською та іноземними мовами. |
ПРН 15 | Читати та розуміти іншомовні тексти за спеціальністю. |
Кадрове забезпечення:
Відповідає кадровим вимогам щодо забезпечення провадження освітньо-наукової діяльності для рівня Доктора філософії, які визначаються чинними Ліцензійними умовами. Кадровий склад, що забезпечує реалізацію ОП, включає професіоналів з великим досвідом роботи, серед яких член-кореспондент НАН України, професори, доктори та кандидати наук.
Матеріально-технічне забезпечення:
Відповідає технологічним вимогам щодо матеріально-технічного забезпечення ведення освітньо-наукової діяльності рівня PhD, які визначаються чинними Ліцензійними умовами згідно Постанови кабінету міністрів України. Завдяки участі у науково-освітніх проектах МОН України, НФДУ, при виконанні договорів на замовлення підприємств та міжнародних проектів здобувачі вищої освіти мають доступ до новітнього прецизійного та технічного обладнання факультетів та кафедр, а також технологій та пристроїв компаній Ecosoft, Agilent, KraftPowercon, ДП «Гальванотехніка» ПАТ «Київський завод ˮРадарˮ», ПАТ «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова група ˮУкртатнафтаˮ» та Центрів колективного користування та водопідготовки КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення:
Відповідає вимогам забезпечення освітньо-наукової діяльності рівня PhD, які визначаються чинними Ліцензійними умовами. Використовується система підтримки навчального процесу університету «Електронний кампус». Здобувачі вищої освіти мають доступ до порталу Науково-технічної бібліотеки ім. Г.І. Денисенка, міжнародних наукометричних баз даних, внутрішньоуніверситетського репозиторію ELAKPI, освітньої платформи Sikorsky Distance. Інформація доступна на сайтах університету, факультетів та кафедр, інформаційні ресурси піддаються щотижневому моніторингу наповнення та активності.
Національна кредитна мобільність:
Забезпечується двосторонніми договорами між КПІ ім. Ігоря Сікорського та інститутами НАН України, науково-дослідними установами і закладами вищої освіти України
Міжнародна кредитна мобільність:
Дає можливість участі у програмах Erasmus+, DAAD, Fullbright, проектах міжнародної кредитної мобільності українсько -польського, українсько -китайського та українсько-японського центрів на базі КПІ ім. Ігоря Сікорського, інших проєктах міжнародної академічної мобільності.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти:
Для іноземних громадян, які беруть участь у програмах академічної мобільності, передбачена можливість навчання українською мовою або англійською у окремих групах (при цьому українська мова вивчається як іноземна).
Рік підготовки |
Зміст наукової роботи аспіранта |
Форма контролю |
1 рік |
Вибір та обґрунтування теми власного наукового дослідження, визначення змісту, строків виконання та обсягу наукових робіт; вибір та обґрунтування методології проведення власного наукового дослідження, здійснення огляду та аналізу існуючих поглядів та підходів, що розвинулися в сучасній науці за обраним напрямом. Підготовка та публікація не менше 1-ї статті (як правило, оглядової) у наукових фахових виданнях (вітчизняних або закордонних) за темою дослідження; участь у науково-практичних конференціях (семінарах) з публікацією тез доповідей. |
Затвердження індивідуального плану роботи аспіранта на вченій раді інституту/факультету, звітування про хід виконання індивідуального плану аспіранта двічі на рік. |
2 рік |
Проведення під керівництвом наукового керівника власного наукового дослідження, що передбачає вирішення дослідницьких завдань шляхом застосування комплексу теоретичних та емпіричних методів. Підготовка та публікація не менше 1-ї статті у наукових фахових виданнях (вітчизняних або закордонних) за темою дослідження; участь у науково-практичних конференціях (семінарах) з публікацією тез доповідей. |
Звітування про хід виконання індивідуального плану аспіранта двічі на рік. |
3 рік |
Аналіз та узагальнення отриманих результатів власного наукового дослідження; обґрунтування наукової новизни отриманих результатів, їх теоретичного та/або практичного значення. Підготовка та публікація не менше 1-ї статті у наукових фахових виданнях за темою дослідження; участь у науково-практичних конференціях (семінарах) з публікацією тез доповідей. |
Звітування про хід виконання індивідуального плану аспіранта двічі на рік. |
4 рік |
Оформлення наукових досягнень аспіранта у вигляді дисертації, підведення підсумків щодо повноти висвітлення результатів дисертації в наукових статтях відповідно чинних вимог. Впровадження одержаних результатів та отримання підтверджувальних документів. Подання документів на попередню експертизу дисертації. Підготовка наукової доповіді для випускної атестації (захисту дисертації). |
Звітування про хід виконання індивідуального плану аспіранта двічі на рік. Надання висновку про наукову новизну, теоретичне та практичне значення результатів дисертації. |
Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо-науковою програмою «Хімічні технології та інженерія» спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія здійснюється у формі публічного захисту дисертаційної роботи та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня доктора філософії з присвоєнням кваліфікації: доктор філософі з хімічних технологій та інженерії.
Дисертаційна робота на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання комплексної проблеми в сфері дослідження, розробки хімічних процесів та пристроїв або на її межі з іншими спеціальностями, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики. Дисертаційна робота має відповідати іншим вимогам, встановленим законодавством.
Дисертаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації та розміщується на сайті Університету для обговорення, а після захисту - в репозиторії НТБ Університету.
Захист дисертації здійснюється відкрито та публічно.