Опис освітньо-наукової програми
Повна назва ЗВО та навчального підрозділу |
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Інженерно-хiмiчний факультет, Хiмiко-технологiчний факультет |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації |
Ступінь магістра магістр з хімічних технологій та інженерії |
Офіційна назва ОП |
Хімічні технології неорганічних, електродних матеріалів та водоочищення |
Тип диплому та обсяг ОП |
Диплом магістра, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Інформація про акредитацію |
Сертифікат про акредитацію ОПП, № 3972 від 25.01.2023 р., відповідно до рішення НАЗЯВО від 24.01.2023 р., протокол № 1(30), дійсний до 01 липня 2028 року |
Цикл, рівень ВО |
НРК України – 7 рівень QF-EHEA – другий цикл ЕQF-LLL – 7 рівень |
Передумови |
Наявність ступеня бакалавра |
Форма здобуття освіти |
Очна (денна); |
Мова(и) викладання |
Українська |
Інтернет-адреса розміщення ОП |
Підготовка кваліфікованих та вмотивованих фахівців, які здатні:
• вирішувати проблеми в області хімічної технології та інженерії як за стандартними підходами, так й власними оригінальними методиками використовуючи підходи «зелених» та «чистих» виробництв;
• застосовувати сучасні наукові знання та створювати інновації в хімічній технології та інженерії в умовах сучасних викликів сьогодення, у тому числі, орієнтованих на захист навколишнього середовища;
• проводити дослідні, проєктно-технологічні, виробничо-технологічні роботи в області передових та ресурсоефективних технологій;
• реалізовувати інженерні розробки в умовах сучасного ринку праці як України, так і світу на концепції сталого розвитку суспільства та принципах циркулярної економіки.
Мета освітньо-наукової програми відповідає стратегії розвитку КПІ ім. Ігоря Сікорського на 2020-2025 роки.
Предметна область:
Об’єкти вивчення та діяльності – хіміко-технологічні процеси і апарати сучасних хімічних виробництв.
Цілі навчання – підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Теоретичний зміст предметної області – хімічних технологій, процесів та апаратів хімічних виробництв.
Методи, методики та технології: технології хімічної промисловості, фізико-хімічні методи досліджень, методи моделювання, оптимізації, прийняття рішень та проектування хімічних процесів та апаратів,
методи планування та обробки результатів експериментів, методики і технології організаційно-технологічного забезпечення та економічного аналізу хімічного виробництва, методи викладання у вищій освіті.
Інструменти та обладнання: пристрої та прилади для аналізу сировини, проміжних і цільових продуктів, контрольно-вимірювальне обладнання, сучасні цифрові технології, спеціалізоване технологічне та наукове обладнання, спеціалізоване програмне забезпечення.
Орієнтація ОП:
Освітньо-наукова
Основний фокус:
Створення передових, екологічних, «зелених», ресурсоефективних хімічних технологій, які базуються на концепції сталого розвитку суспільства та принципах циркулярної економіки.
Ключові слова: передові, екологічні, «зелені», ресурсоефективні хімічні технології; технології нульового забруднення, композитні матеріали, функціональні покриття, сенсорні системи, моніторинг довкілля, каталізатори, циркуляційна економіка, водоочищення та водопідготовка.
Особливості ОП:
При підготовці фахівців за ОНП використовуються сучасні європейські методи навчання (Research-led learning, Research-tutored learning, Research-oriented learning, Research-based learning та інші), що
набуті викладачами під час стажувань за європейськими програмами.
Магістри ОНП мають доступ до унікального обладнання кафедр Хіміко-технологічного факультету КПІ ім. Ігоря Сікорського і Центру колективного користування університету. До освітнього процесу у ОНП передбачено залучення професіоналів-науковців, експертів в галузі хімічних технологій тощо.
Підготовка за ОНП дозволяє підготувати конкурентоспроможних фахівців, які здатні будувати кар’єру в провідних світових та українських компаніях, науково-дослідних інститутах, закладах вищої освіти.
Особливістю (унікальністю) ОНП є:
1) наявність інноваційних авторських курсів, які базуються на сучасних знаннях з передових хімічних технологій та результатах власних наукових/технологічних досліджень і впроваджень;
2) спрямованість на національні виклики з орієнтацією на європейські тренди (Green Deal, Zero Pollution, Curcular Economy);
3) наявність англомовної сертифікатної програми «New materials for advanced science».
Придатність до працевлаштування:
Випускники можуть здійснювати професійну діяльність в галузі хімічної інженерії та працювати на посадах відповідно до Державного класифікатору професій ДК 003:2010:
2113.2 Хімік,
2113.1 Наукові співробітники (хімія),
2310 Викладачі закладів вищої освіти.
Подальше навчання:
Продовження навчання на третьому рівні вищої освіти.
Набуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих.
Викладання та навчання:
Загальний стиль навчання – проблемно-орієнтоване студентоцентроване навчання. Викладання проводиться у формі лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних занять, самостійної роботи з можливістю консультацій з викладачем, індивідуальних занять. Передбачено застосування інформаційно-комунікаційних технологій (e-learning, онлайн-лекції, OCW, дистанційні курси) за окремими освітніми компонентами.
Запроваджені сучасні європейські методи навчання (Research-led learning, Research-tutored learning, Research-oriented learning, Research-based learning та інші).
Оцінювання:
Поточний контроль здійснюється у вигляді лабораторних звітів, захистів практичних та індивідуальних робіт, презентацій, виконання модульних контрольних робіт. Семестровий контроль виконується шляхом письмових та усних екзаменів, захисту курсових та кваліфікаційної робіт.
Оцінювання проводиться відповідно до Положення про поточний, календарний та семестровий контроль результатів навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, які характеризуються невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК 1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 4. Здатність оцінювати і адаптувати освоєні наукові методи і способи діяльності до умов сталого розвитку.
Фахові компетентності (ФК):
ФК 1. Здатність досліджувати, класифікувати і аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК 2. Здатність організовувати і управляти хіміко-технологічними процесами в умовах промислового виробництва та в науково-дослідних лабораторіях з урахуванням соціальних, економічних та екологічних аспектів.
ФК 3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
ФК 4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
ФК 5. Здатність спілкуватись та презентувати результати наукових досліджень іноземною мовою.
ФК 6. Здатність ідентифікувати, аналізувати і з науково-обґрунтованою аргументацією планувати стратегію вирішення хіміко-технологічних проблем і задач хімічних виробництв.
ФК 7. Здатність використовувати сучасні методи досліджень, проводити наукові експерименти та вирішувати актуальні технічні задачі в області хімічних технологій та інженерії.
ФК 8. Здатність планувати і виконувати наукові дослідження у галузі хімічної інженерії.
ФК 9. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти.
ФК 10. Здатність використовувати сучасне обладнання та програмне забезпечення для оптимізації та управління процесами хімічної технології.
ФК 11. Здатність створювати екологічні, безвідходні, «зелені», «чисті», ресурсоефективні хімічні технології та сучасні технології моніторингу навколишнього середовища на основі стандартних та оригінальних підходів.
ФК 12. Здатність комерціалізувати наукові розробки та захищати їх інтелектуальну власність.
ПРН 1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПРН 2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПРН 3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
ПРН 4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
ПРН 5. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення і презентації результатів професійної діяльності, досліджень та проектів.
ПРН 6. Розробляти та реалізовувати проекти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проекти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.
ПРН 7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПРН 8. Застосовувати передові знання сучасних концепцій, практик та методів для вдосконалення існуючих матеріалів та функціональних покриттів для визначення та прогнозування ключових параметрів і властивостей нових матеріалів та функціональних покриттів, в умовах лабораторії або виробництва.
ПРН 9. Знання сучасних методів дослідження, приладів та обладнань, програмного забезпечення в області хімічних технологій та інженерії.
ПРН 10. Планувати та виконувати експериментальні і теоретичні дослідження в сфері хімічних технологій і інженерії, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
ПРН 11. Розробляти і викладати спеціальні дисципліни з хімічних технологій і інженерії у закладах вищої освіти.
ПРН 12. Вміти застосовувати методи і підходи передових досліджень в сфері хімічних технологій та інженерії.
ПРН 13. Вирішувати проблеми в області хімічної технології та інженерії як за стандартними підходами, так й власними оригінальними методиками.
Кадрове забезпечення:
Відповідає до кадрових вимог щодо забезпечення провадження освітньо-наукової діяльності для магістерського рівня, затверджених постановою затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 р. № 1187 в чинній редакції Кадрове забезпечення щодо забезпечення
провадження освітньо-наукової діяльності для магістерського рівня відповідає чинними Ліцензійними умовами. ОНП забезпечують науково-педагогічні працівники з науковим ступенем та/або вченим званням зі стажем педагогічної роботи не менше 10 років.
До викладання англомовної сертифікатної програми залучені викладачі, які мають сертифікати не нижче рівня В2 володіння англійською мовою.
Матеріально-технічне забезпечення:
Відповідає технологічним вимогам щодо матеріально-технічного забезпечення ведення освітньо-наукової магістерського рівня, які визначаються чинними Ліцензійними умовами та Постановою
Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. №1187 в чинній редакції. Також здобувачі вищої освіти мають доступ до унікального наукового обладнання факультету, Центрів колективного користування Університету та НАН України тощо. Для проведення лекцій використовуються інтерактивні дошки, які забезпечують якісне викладання у форматі презентацій та мережевих технологій, зокрема платформи дистанційного навчання Sikorsky.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення:
Відповідає вимогам забезпечення освітньо-наукової діяльності рівня магістерського рівня, які визначаються чинними Ліцензійними умовами та Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. №1187 в чинній редакції. Використовується система підтримки навчального процесу
університету «Електронний Кампус».
Здобувачі вищої освіти мають доступ до порталу Науково-технічної бібліотеки ім. Г.І.Денисенка, міжнародних наукометричних баз даних, внутрішньо університетського репозиторію ELAKPI, освітньої платформи Sikorsky Distance. Інформація доступна на сайтах університету, факультетів та кафедр, інформаційні ресурси піддаються регулярному моніторингу наповнення та активності.
Національна кредитна мобільність:
Забезпечується двосторонніми договорами між КПІ ім. Ігоря Сікорського та інститутами НАН України, науково-дослідними установами і закладами вищої освіти України.
Міжнародна кредитна мобільність:
Під час навчання студенти мають можливість участі у програмах Erasmus+, DAAD, Fullbright, проектах міжнародної кредитної мобільності українсько-польського, українсько-китайського та українсько-японського центрів на базі КПІ ім. Ігоря Сікорського, інших наявних в КПІ проєктах міжнародної академічної мобільності.
Навчання іноземних здобувачів ВО:
Для іноземних громадян, які беруть участь у програмах академічної мобільності, передбачена можливість навчання українською мовою за ОНП, а також навчання англійською мовою за сертифікатною програмою.
Атестація здобувачів вищої освіти за освітньою-науковою програмою «Хімічні технології та інженерія» за спеціальністю 161 «Хімічні технології та інженерія» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи та завершується видачою документа встановленого зразка про присудження здобувачу ступеня магістр з присвоєнням кваліфікації магістр з хімічних технологій та інженерії за освітньою програмою «Хімічні технології та інженерія».
Кваліфікаційна робота має передбачати розв’язання складної задачі або проблеми хімічних технологій та інженерії, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Кваліфікаційна робота має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти або його підрозділу, або у репозитарії закладу вищої освіти. Оприлюднення кваліфікаційних робіт, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснювати відповідно до вимог законодавства. Кваліфікаційна робота не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації.
Кваліфікаційна робота, що містить матеріали або результати та є спільною власністю промислових підприємств або наукових установ, на базі яких виконувалася робота, розміщуються у відкритому доступі лише за їх згоди або у вигляді розширених анотацій.
Громадське обговорення освітньо-наукової програми
Освітньо-наукової програми та начальні плани
- ОНП кафедри ТНРВ та ЗХТ
- навчальний план
- ОНП кафедри ОХтаТОР
- навчальний план
- ОНП кафедри ТЕХВ
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКС
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКМ
- навчальний план
- ОНП кафедри ФХ
- навчальний план
- ОНП кафедри ЕТРП
- навчальний план
- ОНП кафедри ТНРВ та ЗХТ
- навчальний план
- ОНП кафедри ОХтаТОР
- навчальний план
- ОНП кафедри ТЕХВ
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКС
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКМ
- навчальний план
- ОНП кафедри ФХ
- навчальний план
- ОНП кафедри ЕТРП
- навчальний план
- ОНП кафедри ТНРВ та ЗХТ
- навчальний план
- ОНП кафедри ОХтаТОР
- навчальний план
- ОНП кафедри ТЕХВ
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКС
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКМ
- навчальний план
- ОНП кафедри ФХ
- навчальний план
- ОНП кафедри ЕТРП
- навчальний план
- ОНП кафедри ТНРВ та ЗХТ
- навчальний план
- ОНП кафедри ОХтаТОР
- навчальний план
- ОНП кафедри ТЕХВ
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКС
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКМ
- навчальний план
- ОНП кафедри ФХ
- навчальний план
- ОНП кафедри ЕТРП
- навчальний план
- ОНП кафедри ТНРВ та ЗХТ
- навчальний план
- ОНП кафедри ОХтаТОР
- навчальний план
- ОНП кафедри ТЕХВ
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКС
- навчальний план
- ОНП кафедри ХТКМ
- навчальний план
- ОНП кафедри ФХ
- навчальний план
- ОНП кафедри ЕТРП
- навчальний план
Рецензії та відгуки на освітньо-наукову програму
- Рецензія 1
- Відгук 1
Протоколи засідання кафедр та НМКУ-161, на яких обговорювалися питання оновлення та затвердження освітньої програми
- Протокол кафедри ТНРВ та ЗХТ
- Протокол кафедри ОХтаТОР
- Протокол кафедри ТЕХВ
- Протокол кафедри ХТКС
- Протокол кафедри ХТКМ
- Протокол кафедри ФХ
- Протокол кафедри ЕТРП
- Протокол кафедри ТНРВ та ЗХТ
- Протокол кафедри ОХтаТОР
- Протокол кафедри ТЕХВ
- Протокол кафедри ХТКС
- Протокол кафедри ХТКМ
- Протокол кафедри ФХ
- Протокол кафедри ЕТРП
- Протокол кафедри ТНРВ та ЗХТ
- Протокол кафедри ОХтаТОР
- Протокол кафедри ТЕХВ
- Протокол кафедри ХТКС
- Протокол кафедри ХТКМ
- Протокол кафедри ФХ
- Протокол кафедри ЕТРП
- Протокол кафедри ТНРВ та ЗХТ
- Протокол кафедри ОХтаТОР
- Протокол кафедри ТЕХВ
- Протокол кафедри ХТКС
- Протокол кафедри ХТКМ
- Протокол кафедри ФХ
- Протокол кафедри ЕТРП
- Протокол кафедри ТНРВ та ЗХТ
- Протокол кафедри ОХтаТОР
- Протокол кафедри ТЕХВ
- Протокол кафедри ХТКС
- Протокол кафедри ХТКМ
- Протокол кафедри ФХ
- Протокол кафедри ЕТРП